hägranfri



planlistorna i huvudet för att tiden ska gå.

jag ska möblera om jag ska köpa julpynt jag ska hitta det kitshigaste julsakerna det tackygaste jag ska bygga en öppen garderob jag ska sälja teakstolarna och slita bort taklampan jag ska reningsborgsfynda jag ska gå på morgonyogan jag ska ta hem min amanda jag ska åka till angered och hälsa på delar av den gamla klassen jag ska gå i lärjedalen jag ska gå i skogen jag ska gå i skogen jag ska gå i skogen nu är jag i en hytt och tittar på ronja rövardotter fina fina fina fina åh tage åh skalleper i en vinterscen där birk räddar ronja som fastnat, hör man snön knastra och jag längtar efter snö. skidor. 60 dagar.
nu blir det vår i ronja. jag tittar på den bara för att lyssna på snöknaster och höra fågelkvitter och ronjamusiken. låtsasskog i hjärtat. (snart är jag så lätt att jag kan flyga.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback