man kan inte äga en plånbok, den äger dig



någon gång ibland vaknar man med en silvirg pompom i handen, en snöflinga i frigolit i väskan eller en plastpalm i hallen. för att det ska jämna ut sig händer det kanske lite oftare att det saknas något i gengäld typ en mobil eller eller plånbok.
härom veckan ringde anton och sa att jag ju tappat min plånbok men att det ringt en kvinna och hittat den. jag svarade oförstående att jag hade min plånbok.
"men hon som ringde har din plånbok, en röd, med kvitton och ett friskis och svettis-kort med ditt namn på" sa han då.
jag borde blivit orolig. men kände mig mest galen. för framför mig på soffbrdet låg min röda plånbok med allt i. anton skojade inte. jag ringde upp kvinnan.
det visade sig att hon hade hittat en plånbok jag blev av med för över ett årsen..



förresten. köpstopp gäller inte sneakers. världens snyggaste vitguldturkosa nikeskor vill bli mina. så jag messade 118100 och frågade om jag skulle köpa!
"Om du vill ha dem och sparar till dem så är det ju självklart att du ska köpa dem, unna dig lite samt känna dig snygg. Ha en bra kväll!"
tyckte intervjun i nöjesguiden var rolig nog att inspireras av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback