lokalisera



vi är på jakt efter en atljé. vi har inga krav förutom att det måste finnas vatten. allt annat går att rusta upp. att det ska finnas fönster har jag slopat, vi köper starka spotlights. och allt kan bli mysigt med reningsborgssoffor och tyg på väggen, min gamla bandspelare som jag inte behöver nu när kabelanna och min älskade andreas kom in i mitt liv med sina högatalre till min dator <3, och ikeakuddar.
igår ringde vi på en på blocket, det lät ultimat, 100m2 och en hyra på 3600 i månaden. med den ytan kan man lätt dela fem personer.
kvinnan i telefonen var inte så hjälpsam med vägbeskrivningen när vi inte hade bil. men hon sa att vi skulle ta 16bussen.
"vilken hållplats?"
"närmast bron"
var hennes svar.
hennes beskriving av lokalen var att den använts som kontor och förvaring av kakel. den hade toalett men var lite kall.
efter att ha åkt till ändhållplatsen och frusna frågat folk efter gatan, ringer vi henne. men hon kan inte förklara något annat än bilvägen dit.
vi åker till hem till min vän som bor ivd frölunda torg. värmer oss med kaffe. kollar i telefonkatalogen och ser på kartan att vi varit hur nära gatan som helst. vi snackar några hundra meter. när vi ska ge oss ut på ett nytt försök och går för att ta en buss från frölunda torg har klockan hunnit bli fem på kvällen. jag ringer idioten som säger att nu är hon på hisingen, men om vi vill kan vi ju åka dit och titta på lokalen utifrån! sedan lägger hon till:
"eh.. förresten.. min man vill ha 40 tusen för den glömde jag berätta.."
så de ville alltså sälja den svart. där slutade uppdrag lokal.

så.. ska jag klä ut nån till robert aschberg och ringa henne via videosamtal? eller låtsas ringa från kommunen? eller lura henne att vi tar den så hon säger nej till andra kunder och sedan inte höra av oss..
hämnd ska vi ha. jävla kuk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback