en somnare



jag försöker lära mig.



klockan är tre och fåglarna snackar redan. någon klackade på gatan hem hörde jag. mitt fönster är öppet. jag har städat morotsbitar från en lucka. det luktar vinäger i köket.

det är fan svårare just nu att komma på varför jag skulle öva  än att vara det. mådde lite illa när jag kom hem idag. då ville jag stänga in mig istället för att stänga ute.

jag vet inte hur människor tänker. jag fattar inte nånting. de kallar det diisträ bara för att hela värllden har nät runt sina tankar och hittat ett ord som heter fokusera. vissa behöver inte ens göra komiihåglistor. jag kan inte inte ens höra en fågel snacka utan att spinna på hjärnsnurran. så kom avnundsjukan för människor med en målmedveten blick mot en punkt jag undrar hur skuggan faller av och nyanserar och sätter livspenseln mot munnen och kladdar upp allt som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback