åh min vitlökspreeess



det är då skillnad på vitlökspress och vitlökspress. i backspegeln ser jag minnen från mitt liv med den gamla vitlökspressen som om tillvaron var fin. men nu när jag förstår känner jag mig grundlurad av mig själv. vilken illusion jag levt i! gång på gång frågar jag mig: hur kunde jag tro att den var duglig?
en ny era.
min nya vitlökspress och jag. vi är oskiljaktiga. det här är början på en lång kamratskap.
finessen sitter i dess tradiotionella utformning. kanske var jag tvungen att gå igenom tiden med den gamla vitlökspressen för att förstå skillnaden, och inte ta den smidiga men ack så effektiva pressningen av klyftorna för given. jag vet vad ni tänker nu. att jag lurades av den gamla pressens fina yttre. och jag skäms över att säga: JA! ni har rätt. men ni ska veta att jag lärt mig en läxa.

jag har skrivit en visa till min nya vitlökspress:
åh vitlökspress. du är det bästa som hänt den här veckan. du är så blank, du är så fin. och den gamla kanske var fin den också. men du är ännu bättre. när jag ser dig blir jag sugen på vitlöksmat. kanske spenatpaj. eller nåt annat.



Kommentarer
Postat av: Janna

ÄLSKAR DIG MIN VITLÖKSPRESS

2009-04-04 @ 20:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback