presentera

jag älskar att göra blandband! fast inte lika mycket som att få.

nu erkänner jag: det är mycket roligare att få presenter än att ge. fast det är mycket roligare att göra presenter än att få. det är roligast. men ett undantag för alltihop är mamma. henne är det roligast att ge till.

bästa presenter (som jag kommer på såhär på rak arm. vad kommer det uttrycket från förresten? ser bara heilande arm framför mig. men mina associationer är ju.. ofta som barnprogram)
en GOLFtidning janna klippt och klistrat ihop och sparat urklipp till i evigheter som jag fick när jag fyllde 15. full av bara internskämt.

när jag och anton var små så pysslade vi så mycket julklappar att vi var tvugna att ha en hel extra dag för att öppna dem. när mamma flyttade nyss fick jag arton påsar med gamla grejer hon sparat. en var full av saker anton gjort. bla tidningar med hans serifigur OLLE som dog i slutet av varje tidning. det var innan southpark fanns. anton var först! han pysslade hela dagarna och var grym på det. när clara, hans bästa kompis, önskade sig en lillasyster i ettan, gjorde anton en i papper. man kunde öppna munnen och mata den och sedan kunde den bajsa ut det igen.

men för att återgå till presenter.
en diktbok av karin boye. ja, hon gav mig den själv. nej men en karinboyediktbok av anna, då. med en liten text längst fram: "läs på sidan 149, min favoritdikt just nu tillägnad dig" där bryt upp väntade, och sedan även en resa vi gjorde.
en inflyttningspresent när jag inte hade en enda möbel än och precis flyttat hit för ett årsen, våra första middagar åt jag och anna på en ikeakartong.. det var speciellt med en inflyttningspresent till sin egen lägenhet. som jag hade målat i flera nätter tillsammans med miss li och the shins och vaken i p3. kan inte förstå att det är samma lägenhet som ekade i sina gula blommiga tapeter!

för att trassla tillbaka mig bland trådarna till presenter igen.
alla oväntade vardagspresenter betyder mer för sig än alla jul- och födelsedagspresenter tillsammans. ett blandband från anna när hon var 14 som hon målat fodralet till i nagellack med typ david & the cittizens och white stripes på. en guldtoaborste av daniel på jobbet! ett fiskedrag av sanna och en turtlesmagnet, ingen mindre än leonardo, av joel.



tänkte bara säga det, känn inget krav, men jag önskar mig ett hoppa bungyjump i julklapp.

nej jag måste sova nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback