jag orkar inte komma på rubriker när jag är sjuk!


bloggis har identitetskris men vill inte hänga med emokidsen i trappan vid pisstunneln ( vad är det plötsligt för fel på vasaparken? vasaparken dög utmärkt när jag var en liten tös!) så den ska leka mode- och matblogg för ett inlägg och våga inte berätta för den att det är sååå tjugohundrainteåttaiallafall, gulligt att den ens tror att den är en blogg. näämen jag måste faktiskt dela med mig av den här lasagnen (som jag ärligt stulit receptet till på internet!) något annat vore straffbart för den är d e l i k a t! alltså gör den, nu! sjukt enkel.

1 stor zucchini
2 morötter
2 gula lökar
2 vitlöksklyftor
1/2 chili
1 burk krossade tomater
1 créme fraiche
1 msk olja
1/2 tsk socker
salt och peppar efter smak
färsk basilika

250 g frusen bladspenat, tinad
200 g fetaost
3 lager lasagneplattor
100 g riven ost

skala och skär morötterna i tunna skivor, skär zucchinin i halvmånar, hacka löken, vitlöken och chilin.
fräs löksorterna i oljan med morötterna, tillsätt zucchinin, de krossade tomaterna, créme fraichen, socker salt och peppar. låt puttra i 10 min och tillsätt basilikan.
krama ur spenaten, smula fetaosten.
varva sås, plattor, spenat och fetaost. toppa med den rivna osten.

grädda i 225 garder i ca 30 min








me love you long time. ol at least this spling:

image632

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback