de finns runt omkring och mitt ibland oss..

där du minst anar det!
BAAM!
eller typ överallt.
månadens bli-kär-på-avstånd-i är:

friskisledaren
fick nästan kväljningar, men var ändå lätt road, av alla medelålders gubbar som plötsligt dök upp från ingenstans på träningspasset på X-dagar (inget avslöjande). troget ställer de sig alltid närmast mitten och det förvånar mig att de aldrig snubblar på sina egna tungor eller halkar i sitt dreggel.
men det slog mig att jag också börjat prioritera just det passet, medan jag spontant slinker in på de andra lite hursom. och det är knappast musiken, typ westlife och nåt obligatoriskt scooterliknande. det är HON. timmen känns sorgligt kort när hon ler till varenda rörelse. söt nog att komma undan med färgat underhår 2008. inte en svettdroppe när resten av salen kunde kommit direkt från bastun. hon ser ut som en tpyisk jessica, lina eller malin och har säkert en ödla, delfin eller kinesiskt tecken tatuerat. men svennebruden du stal mitt hjärta och gav mig gemensam nämnare med medelåldersgubbarna.

kingsheadbruden
man kan kalkylera om varenda inköp till kingsheaddricka. mjölk, yoghurt, tomater..? eller en cider. ärlikamed se snygga servitrisen idag också. spårvagnskort? nej, se kingsheadtjejen två kvällar! betala mobilräkningen? jag tycker nog att dagens samhälle börjar bli för extremt mobilfixerat. nästan skadat. dags att sätta stopp för det. och får vara i samma lokal som kingsheadtjejen tre kvällar till!
vem kan göra bättre intryck på ölhakens skönhet än jag? råka krossa en öl så hon får skura och sopa glas. tappa ett vinglas till så hon får säga åt oss att inte dricka mer. be några killar köpa öl, som hon ser och kommer fram och sliter glaset ur handen på mig! en tisdag.

stadiumtjejen
jag har bara sett henne en gång. lilla mamma skulle testa träningsskor. jag tittade på jobbskor. stadiumsötsaken visar mig vilka som är bäst. men vi börjar titta på snygga skor när hon ser min avsmak, och berättar nästan lite hemlighetsfullt att man kan ha sulor i snygga skor så är de nästan snälla mot ryggen. då ser vi mamma stå längre bort och hoppa och studsa för sig själv för att testa skorna. jag kan inte sluta skratta! och stadiumhoneypie fnissar. hon övertalar mig att ta det här steget (bokstavligt talat ta steget haha..) hon lyckas och jag köper ett par jättefula men himmelskt sköna. (bättre det än halvfula för då kanske nån tror att jag tycker de är snygga. nu är de ju uppenbara jobbskor) hon är himmelskt ljuvligt galet spunnetsockersöt! sjukt snygga kläder. och ögonen! välkommen som stadiummeddlem. här får du ditt stadiumkort. tack!

Kommentarer
Postat av: Janna

HEJ! Om inte du har något för dig får du gärna delta i min tävling! Vad sägs om lockande priser såsom VIP-privilegier på Kings head, ett Stadiumkort samt ett två för en-erbjudande på Friskis Du inte vill missa!

2008-04-11 @ 07:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback