calling dr feelgood

onsdagen slutar med 90tal på svanen. någon flyttade de nostalgiska förfesterna till dansgolvet!
nittonhundranittio.
ickeutmärkande och tidlösa upplevdes förra deceniets i efterhand så tydliga specialiteter. naiva föreställningar om nuet som något beständigt.
som om utvecklingen kan bli färdig.
som om 50tusenkronorsköken radhusfamiljerna precis lånat till inte kommer skakas på huvudet åt om trettio år.
som om det handlar om att förbättra.
när vår drivande vilja att förändra tagit oss så långt fram att hjulen behöver smörjas i en kort paus, sticker någon upp huvudet och vrider på nacken, sträcker armen bakåt och lånar inspiration från förr. så går det alltid till.


bästa lillebror fann en snygg studentslips igår, när vi sedan fikade träffade jag min gamla teaterlärare. det var fyra årsedan och jag saknar teatern.
åkte hem till los angered och såg love acually. den gör mig varm!
anton gav mig en skiva med MISS LI och jag älskade den från första stund!
hemma hos emma och clara fick jag hemmakänslor och te.
och slutligen skjuts av mackan med caramia på högsta volym förbi red devils kvarter. haha! hemma hos honom lyssnade vi på en konstig blandning av hellström, sundström, metalversioner av abba, och mackan tycker synd om mig som missat alla 80talets rockballader.

Kommentarer
Postat av: Ännah

Har bokat biljett nu till roskilde!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback