onsdag.fem dagar före.dopparedagen

om jag inte var superförkyld skulle jag målat klart idag så vi kan sitta på mitt golv på lördag och förfesta.

i morgon skänker jag till farmor, ska hjälpa henne fixa kalas!
åh lilla farmor. hon blir åttio år. en kvinna att se upp till. när hon skilde sig gav hon sig ut och reste. det var inte på något sätt lika vanligt eller smidigt som nu. och så snygg hon var! som femtio såg hon ut som trettio. en het trettioåring! jag minns inte exakt när det var, men som barn i en viss ålder när det går upp för en att ens föräldrar och deras föräldrar faktiskt varit unga, blev jag över en natt galet intresserad av hur de levat sina liv. gissar att jag innan var alldeles för upptagen av att leka för att komma ihåg historierna de berättat när jag var liten. jag tror det var ungefär när jag blev tonåring som det bästa jag visste var att titta i mamma och pappas fofoalbum. innan jag var i den åldern själv var det kanske svårt att sätta sig in i det. och framförallt se hur nära i tiden det ändå var. kommer också ihåg dagen jag kom på hur subjektiv upplevelsen av att första tiden i livet är evighetslång är.

söndag natt ska jag jobba.
så det hela lämnar kvar en fredag för julstämningsintag:
vill hinna köpa de bästa julklapparna there is till mina vänner. och göra några.
köpa gran med mams.
ladda hem julopera med birgit nilsson säger johan.


nä! kan ju fan inte låta en liten förkylning vinna. nu åker jag och målar ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback