am i the only one for you mr västtrafik


när jag var på väg ut på juldagen klampar två kontrollanter på spårvagnen. när de trycker upp sina jag-är-kontrollant-kort i mitt ansikte är jag nära, väldigt nära, att göra en: "ja det ser bra ut"-inspektion av deras bevis och nonchalant lyssna viadre på musiken.
men jag ger min kontrollant mitt månadskort och han blipblipar det.
"det här kortet gick ut för två dagarsen" säger han.
"neej du skojar!" suckar jag.
"hur gammal är du?"
"21"
"har du fått många julklappar i år?"
"jaa.."
"då ska du få en till"

fatta vilket drygt sätt att skriva ut böter på!

trodde jag. men han ler och fortsätter:
"skicka en SMSbiljett så är det lugnt för den här gången"

ÄR JAG DEN ENDA PÅ JORDEN SOM RÅKAT UT FÖR SNÄLLA KONTROLLANTER?


förr har jag haft sån sjuk tur också. jag har sluppit undan böter tre gånger innan. (dags att skärpa sig? som jag skrev så har jag ju faktiskt månadskort nu, hade bara glömt att ladda det. har slutat planka och börjat gynna nu när de sänkte så mycket.)
en av gångerna kom det på tre civila kontollanter. men när de från främre vagnen kom bak och ställde sig vid mig, i den nästan tomma vagnen, och mitt hjärta bankade i jag-vill-inte-bli-800-kronor-fattigare-takt, kollade de mig aldrig. de bara antog att kontrollanten bakom mig som fastnat med att tjafsa med nån kille redan gjort det.

Kommentarer
Postat av: Louise

haha tur! :)

Postat av: Britta

Jag är kontrollant till mitt yrke. Men jag är väl snäll ändå?

2007-12-31 @ 13:34:52
Postat av: Traktorpulling

Halloj sexy!!
Dags att uppdatera bloggen nu..

2008-01-12 @ 01:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback