min luft

mycket på en gång.

jag kom hem och mamma, pappa och anton mötte en gråtande tilda. med knäckebröd och marabouchoklad! jag andades in luften jag saknat. sedan världens mysigaste middag. jag älskar er så det gör ont.

när jag mötte janna halvvägs i vår allé och såg henne komma gående kunde jag inte sluta skratta och gråta på samma gång. hon såg ut som en saga. vårljuset, den vita kappan. en overklig sekund, sedan kändes allt som vanligt. vilken perfekt promenad. total lycka. min barndomns område. vitsippor i min dal.

lillanna kom på kvällen, kärt återseende men jag ångrar att vi gick ut.

idag. johan är hemma, jag är hemma, och nu ska jag till honom! jag har saknat honom gud så mycket. det pirrar i magen!

ikväll. slagsmålsklubben.

i morgon kväll. jannas sumofest. mysigt. ååh!!

allt jag längtat efter.

suset i magen är energi.



jag vill inte må illa, bara bra. jag blev gammal och fruktansvärt trött på att gå ut. mörkt och stelt och pretto. påklätt. men inte maskerat, tack. ni är alla likadana, fastnat.
jag blev gammal som dig och vill bo i ett hus med många barn och baka och spela spel och ha picknickar och skratta och springa och gå i skogen och grilla och pyssla och ha massa djur och stök och lycka. skapa trygga hemmadofter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback