blåfot

efter kaffe med mikael på vanilj blev det starkare drycker hemma hos jennie i gamlestan med det gamla goa gänget igår. blev inte förvånad över hur otroligt snygg lägenhet hon har! jennie är en konstnär. vi pratade konstkurser, hon går en ettårig förberedande kurs som lät så rolig, och jag är så sugen! jag och jennie gick samma bildkurs som barn efter skolan, och jag minns hur duktig hon var redan då. jag minns mitt första vernissage, gud så stort det var. åtta år var jag. nu har jag knappt målat sedan studenten i somras, saknar lättillgängligheten i skolan, och glaskursen. och kulturhistoriakursen, att jag inte uppskattade den då! jag började på ett litet kollage förra lediga veckan, det kommer bli rätt snyggt tror jag. men haha när jag kom hem en dag såg jag att något var annorlunda, men inte vad. sedan upptäckte jag att robert, animerade digitalboxkillen låg prydligt utklippt mitt på mina bilder. min bror anton är rolig!

drinkarna var goda, clara och nina var också goda... men trappan var ond när vi skulle förflytta oss till stan. jag ramlade över min fot och trodde att den gick av! men den satt kvar. fast fruktansvärt ont gjorde det. helt vanligt tildaklumperi. i alkoholens bedövning och envisa dumhet gick jag självklart ut ändå. antons kompis projektarbete, en "indosilver" klubb på stars and bars, och jag kände mig väldigt gammal. två för en i baren hela kvällen! det var kanske inte bra. kul att träffa rikard! ( han kom inte till förfesten för att hans morfar dog på morgonen. men han följde med ut och när vi komplimenterade hans kappa sa han glatt "tack, det var morfars, jag ärvde den idag".. ) inte lika kul att vakna i morse, eller i eftermiddags, med en blålila fot. stor, svullen och knubbig som en amerikansk fet bäbis. aj. jag kan nästan gå i alla fall. så blev en lugn dag. hade tänkt en lugn kväll också. men rebecka ringde och lockade med mig ut, men först ska jag med anton och hans kompisar på afterwork. perfekt, jag är så hungrig!

kristina bjöd mig till sin fest om en månad i malmö. skulle vara sjukt kul. sist var för nån månadsen när jag och johan drog ner och hade en galet rolig helg. lite spontant vid ettiden, efter några öl med en kompis till johan som trollband mig med sitt barcelonasnack och fått mig att definitivt vilja åka dit i framtiden och jobba, åkte vi till köpenhamn. jag älskar köpenhamn. bara en bro över men så stor skillnad. vi hamnade på gay pan till sju på morgonen. gav snyggaste tjejen på stället några blickar men när hon kom bort till mig fattade jag inte vad hon sa, jag är värdelös på danska och ändå är jag i danmark 13 gånger varannan vecka.. efter en kvart gav vi upp och då hade vi tillslut fått papper och penna av bartendern, men när hon inte ville skriva på engelska och avslutade lappkonversationen med "stupid swede ;)" så dansade vi istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback